پایگاه خبری تحلیلی رسا

اولین رسـانه مستقـل خبــری،تحلیـلی منطقه

پایگاه خبری تحلیلی رسا

اولین رسـانه مستقـل خبــری،تحلیـلی منطقه

دکتر سید احمد حاتمی کلشتری در زمانی که در حال کمک به مصدومان حادثه سقوط جرثقیل در نزدیکی کعبه در مکه در روز جمعه ۲۰ شهریور بوده، دچار سانحه می‌شود و بعد از انتقال به بیمارستان جان به جان آفرین تسلیم می‌کند.

دکتر سید احمد حاتمی عضو هیات علمی پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران دارای مدرک فوق دکتری مهندسی مکاترونیک و دکتری مهندسی مکانیک طراحی کاربردی از انگلستان است.

علیمردانی مسئول روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران درباره زمان تشییع پیکر این استاد گرانقدر گفت: طبق گفته خانواده مرحوم دکتر حاتمی آخر این هفته قرار است پیکرهای جان باختگان این حادثه به ایران بازگردانده شود و مراسم تشییع آنها در پایان نماز جمعه این هفته برگزار شود.

حاتمی در هفدهم دی ۱۳۳۸ در شهر تهران متولد شده، تحصیلات مقطع دیپلم را در رشته ریاضی در موسسه دارالفنون در سال ۱۳۵۷ به پایان رساند و در دانشگاه تهران در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک ادامه تحصیل داد.

مرحوم حاتمی سپس برای کسب مدارج بالاتر علمی راهی کشور انگلستان شد و دوره دکتری خود را در سال ۱۳۷۶ و فوق دکتری را در سال ۱۳۸۰ در آن کشور به پایان رساند. وی در مدت تحصیل در انگلیس و همچنین بعد از آن با متخصصان و دانشمندان این کشور در ارتباطات علمی بود.

وی مدیریت چندین پروژه ملی را در کارنامه خود دارد که از آن جمله می توان به طراحی و آزمایش مدل مقیاسی حامل، طراحی و آزمایش مدل مقیاسی رحا و ساخت دستگاه کشش نخ بدون تماس نوری اشاره کرد.

مرحوم حاتمی دارای چندین ثبت اختراع در ایران و انگلستان و مقالات متعدد علمی در نشریات معتبر و کنفرانس‌های بین‌المللی و ملی بود.

وی با ۲۸ سال سابقه کار در سطوح مختلف مدیریتی و تخصصی و کارشناسی در پژوهشگاه فضایی ایران و پیش از آن در وزارت جهاد کشاورزی به جامعه علمی کشور خدمات ارزنده‌ای ارائه کرده بود. 

مرحوم دکتر احمد حاتمی دارای سجایای اخلاقی و روحیات والای انسانی و فردی متواضع و عبد صالح خداوند بود که با اعتقاد راسخ و پایبندی خالصانه به دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهت توسعه فرهنگ دینی تلاش‌های ارزنده‌ای داشته است.

نظرات  (۱)

لعنت بر آل سعود
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی