پایگاه خبری تحلیلی رسا

اولین رسـانه مستقـل خبــری،تحلیـلی منطقه

پایگاه خبری تحلیلی رسا

اولین رسـانه مستقـل خبــری،تحلیـلی منطقه

با در نظر گرفتن آتش سوزی های چند روز اخیر ،بیش از 600  هگتار از اراضی زیر کشت گندم و جو از اوایل برداشت محصول در منطقه حمیل بر اثر آتش سوزی هائی که عمدتاً محصول عوامل انسانی و عمدی از بین رفته است.متوسط برداشت محصول در هر هکتار از این مزارع که سه هزار و 500 کیلوگرم است، در مجموع دومیلیون و یکصد هزار کیلو (2100 تن) گندم و جو  تولیدی کشاورزان منطقه حمیل در چند روز اخیر در آتش سوخته است..

حجم آتش سوزی های امسال درمزارع جو و  گندم درمقایسه با سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است .

امروز  پنجشنبه 3/تیرماه ،آتش سوزی گسترده ای در مزارع گندم منطقه هرسم اتفاق افتاد که منجر به تلف شدن بسیاری از مزارعی شد که عمدتاً زیر کشت گندم بودند،بنا بر اظهارات مردم منطقه بیش از 400 هکتار از مزارع این منطقه امروز در آتش سوخته است.

در طی روز های اخیر هم یک فقره آتشوزی در مزارع جو و گندم منطقه قوچمی رخ داد که منجر به از بین رفتن بیش از ده هکتار جو و گندم آبی مردمی شد، که عمدتا کشاورز هستند و بالطبع تنها منبع درآمد  آنها  نیز همین مزارع.

اما با تمام اتفاقات این روزها عملکرد جهادکشاورزی نیز بسیار جالب توجه است،سازمانی که برای تحوییل گرفتن محصول کشاورزان 7 خوان خاص خود را طراحی کرده است، از جی پی اس زمین  های کشاورزی برای تحویل گرفتن گندم گرفته تا  تشکیل صف های صد ها نفری کشاورزان برای  صدور معرفی نامه ای  که حاوی تنها نام و نام خانوادگی کشاورز ،مقدار زیر کشت و مقدار گندم تحویلی  است.

اما سوالی که این این وسط بی جواب مانده است: جی پی اس عمدتاً هکتاری هفت هزار تومن به چه جهت است،آیا این عمل این شائبه را در ذهن مردم به وجود نمی آورد که این عمل  تنها به جهت درآمد زائی  افراد خاصی است؟

در هر صورت این کشاورز است که متضرر واقعی است،از عملکرد مفتضحانه مسئولین تا بی نظارتی دستگاه های متولی ،از پول های دریافتی از کشاورزی که یک سال با مشقت تمام اقدام به کاشت و داشت و برداشت محصول می کند ...

مسئولین که خوابند دعا میکنیم که شاید بلا نبارد .....

 

نظرات  (۱)

متولیان خودشان باعث آتش سوزی هستند،
چرا خودرو آتش نشانی هرسم غیر قانونی جابجا شده؟
مردم هرسم قربانی تقابل فلاحت پیشه و جلیلیان شده اند....
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی