پایگاه خبری تحلیلی رسا

اولین رسـانه مستقـل خبــری،تحلیـلی منطقه

پایگاه خبری تحلیلی رسا

اولین رسـانه مستقـل خبــری،تحلیـلی منطقه

مقارن ساعت ۱۴:۴۰ امروز ۲۰ تیر پس از بازگشت هیئتی متشکل از مدیران استان و مسئولان شهرستان دالاهو از منطقه ریجاب، کاروان مسئولان توسط حدود ۵ نفر سرنشین یک دستگاه پژوی پارس سربی رنگ به رگبار بسته شد.

به دنبال این حادثه دکتر حجت نیک عزم رئیس دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب به همراه راننده اتومبیل  فرماندار در دم جان باختند.

فرامرز اکبری فرماندار دالاهو و محافظ نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو از ناحیه ران و سید فرزاد افضلی مدیر کل شیلات استان کرمانشاه از ناحیه ساق پا مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

 امروز فرماندار دالاهو به همراه  نماینده شهرستان‌های اسلام آباد غرب و دالاهو، مدیر کل دامپزشکی استان و مدیر کل شیلات و تنی چند از  کارشناسان که برای بازدید به مزارع پرورش ماهی ریجاب عازم آنجا بودند در مسیر بازگشت مورد حمله تروریستی افراد ناشناس قرار گرفتند.

یوسف شاه حسینی افزود: در این جریان ۴ نفر از جمله فرماندار  دالاهو زخمی شده و دو نفر به شهادت رسیدند.وی بیان کرد: ۴ مجروح این حادثه به مراکز منتقل شدند و تحت درمان هستند.

ضاربان در کوهستان‌های منطقه متواری شدند

شاه حسینی بیان کرد: موضوع از طریق دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در حال بررسی است.

افضلی مدیر کل شیلات استان یکی از مجروحان این حادثه نیز که هم اکنون در بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه بستری است گفت: داخل خودروی فرمانداری نشسته بودیم فرماندار دالاهو  صندلی جلو کنار راننده نشسته بود و من و آقای فلاحت پیشه و مدیر کل دامپزشکی استان نیز عقب خودرو نشسته بودیم، از ایست بازرسی که رد شدیم تا مسیری رفتیم مشغول صحبت بودیم یک مرتبه تیراندازی بسیار زیادی شروع شد و رگبار تیر به سمت ماشین ما، یکی دو تا از خودروهایی که با ما بودند متوقف شدند و چند دقیقه‌ای تیراندازی شدید شد و همه سرها را پایین گرفته بودیم و خودمان را استتار کرده بودیم تا اینکه تیراندازی تمام شد و چند نفر از مسئولان و انتظامی به سمت ما آمدند.

به گفته مسئولان نیروی انتظامی استان کرمانشاه ضاربان این حادثه تروریستی اتومبیل خود را در روستایی به آتش کشیده و با پای پیاده در کوهستان به سمت نواحی مرزی با عراق متواری شدند.

فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو: این اقدامی تروریستی و ناجوانمردانه بود و ما مسلح نبودیم و اشرار چند دقیقه ما را به رگبار بستند و دو جوان عزیز شهید شدند.وی افزود: این اقدامی تروریستی با هدف نا امن نشان دادن منطقه است در حالیکه ما هیچوقت مشکل ناامنی در منطقه دالاهو نداشتیم.مردم و مسئولان استان کرمانشاه آماده پذیرایی از دولت در سفر استانی هستند و این اقدامات نمی‌تواند کارهای مسئولان کشور را با تعلل و تاخیر مواجه کند اما نکته جالب این بود که نیروهای مردمی به کمک آمدند و معتقدم با کمک نیروهای مردمی بزودی این تروریست‌ها شناسایی می‌شوند.


این حادثه با هدف نا امن نشان دادن استان است

فلاحت پیشه گفت: این منطقه امن است و در آستانه سفر دولت به استان این اقدام صورت گرفته و دشمنان بدانند با حادثه تروریستی کور نمی‌توانند منطقه را نا امن نشان دهند.


وی گفت: از شهادت ناجوانمردانه دوستانم بسیار متاثرم و ای کاش من نیز شهید می‌شدم. تروریست‌ها هدفشان این است که مانع خدمتگذاری دولت به مردم شوند و ما امروز برای حل مشکلات مردم به منطقه رفته بودیم.

فلاحت پیشه گفت: دشمنان همه اقدامات ضد امنیت ملی را به کار گرفته‌اند تا مولفه‌های کلان امنیتی در ایران را تهدید کنند اما عزم مردم برای ناکام گذاشتن دشمنان جزم می‌شود.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به اتفاق، عوامل انتظامی در منطقه حضور پیدا کردند و اقدام به ردگیری ضارب یا ضاربین این حادثه صورت گرفت و شناسایی هویت ضاربان در دست بررسی است و خبر تکمیلی آن اعلام می‌شود.

سرهنگ محمدرضا آمویی گفت: تاکنون هیچ گروه یا گروهکی که با نظام جمهوری اسلامی ایران ضدیت دارند مسئولیت این اتفاق را بر عهده نگرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به این اتفاق سریعاً نیروهای انتظامی ما در منطقه مستقر شدند و نیروهای پشتیبانی به شهرستان دالاهو اعزام شد و در حال حاضر اوضاع در شهرستان دالاهو تحت کنترل است و آرامش برقرار است.

سرهنگ آمویی افزود: از دامن زدن به شایعات به ویژه در شبکه‌های مجازی خودداری شود.

نقش عوامل دموکرات در این حادثه

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه : متاسفانه امروز در محور شهرستان دالاهو به سمت ریجاب خودروی حامل چندین نفر از مسئولان استانی و شهرستانی مورد حمله افراد شرور مسلح قرار گرفت.

فاضلی‌زاد افزود: در این حادثه تروریستی غلامرضا کرمی کارمند فرمانداری دالاهو و حجت الله نیک عزم کارمند شبکه دامپزشکی اسلام آبادغرب به شهادت رسیدند و سه نفر دیگر مجروح هستند و در حال حاضر حال عمومی آنان خوب است.

وی گفت: حضور به موقع نیروهای انتظامی و امنیتی در منطقه صورت گرفت.

تاکنون در مورد هویت واقعی ضاربان این حادثه تروریستی اظهار نظری از سوی مقامات انتظامی و امنیتی نشده است.

  • احمد صفری:تکذیب ارتباط حادثه تروریستی امروز در دالاهو با افراد مسلح پژاک/  اظهار نظری در باره عوامل حادثه نداشتم.

اخبارً تکمیلی متعاقباً اعلام می گردد.

گفتگوی تلفنی حشمت الله فلاحت پیشه با شبکه خبر بعد از حادثه امروز

تصاویری از حادثه حمله به کاروان مسئولین استانی و شهرستان

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی