پایگاه خبری تحلیلی رسا

اولین رسـانه مستقـل خبــری،تحلیـلی منطقه

پایگاه خبری تحلیلی رسا

اولین رسـانه مستقـل خبــری،تحلیـلی منطقه

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور باید جوابگو باشد که چرا بین استان‌ها تبعیض صورت گرفته و چنین بی‌عدالتی در حق کرمانشاه صورت گرفته ‌است.

عبدالرضا مصری با بیان اینکه بر اساس گفته دولت از ابتدای سال یک ریال اعتبار برای هیچ پروژه عمرانی در سراسر کشور تخصیص پیدا نکرده، تصریح کرد: اگر مسئولین استان مستندانی برای تخصیص به این پروژه(راه آهن قزوین-رشت) دارند باید موضوع را پیگیری کنند و اگر هم وقت پیگیری ندارند این مستندات را به من بدهند تا شخصا موضوع را پیگیری کنم.

مصری با اشاره به جلسه حدود دو هفته قبل خود با وزیر راه و شهرسازی، تاکید کرد: در این جلسه وزیر قول داد در صورت تخصیص هرگونه اعتبار عمرانی در کشور، کرمانشاه در اولویت باشد.

وی یادآور شد: البته در این جلسه آقای وزیر تاکید داشت که طی چهار ماه امسال یک ریال بودجه از محل تملک دارایی‌ها به وزارت راه و شهرسازی داده نشده ‌است.

این نماینده مجلس در ادامه با انتقاد از عدم تخصیص بودجه به پروژه های عمرانی، گفت: فصل بهار و تابستان که بهترین فصل برای انجام پروژه‌های عمرانی است را از دست دادیم.

مصری در پاسخ به این پرسش که آیا این عدم تخصیص باعث می‌شود راه‌آهن غرب کشور در تاریخ وعده داده شده (نیمه اول سال آینده) به سرانجام نرسد، اظهار کرد: راه‌آهن غرب کشور بدهی زیادی دارد و طی یکسال گذشته هیچ پولی به پیمانکار آن داده نشده و اگر امسال هم بودجه‌ای اختصاص یابد به جای بدهی‌ها است.

به گفته این نماینده مجلس، شرکت جهاد نصر که پیمانکار راه‌آهن کرمانشاه است نجابت کرده و قول داده اگر امسال اعتباری از سوی دولت تزریق شود، از منابع داخلی شرکت دو برابر بودجه‌ای که داده می‌شود کار خواهد کرد.بدهی دولت به پیمانکاران نیز تنها مختص کرمانشاه نیست و در کل کشور وجود دارد.

به گفته مجتبی نیک‌کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، برای راه‌آهن قزوین - رشت در بودجه امسال 240 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که 170 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده، اما از بودجه 168 میلیارد تومانی راه‌آهن کرمانشاه هیچ رقمی تخصیص داده نشده ‌است.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی