پایگاه خبری تحلیلی رسا

اولین رسـانه مستقـل خبــری،تحلیـلی منطقه

پایگاه خبری تحلیلی رسا

اولین رسـانه مستقـل خبــری،تحلیـلی منطقه

بازی تاج و تخت (Game of Thrones) یک سریال تلویزیونی آمریکایی به سبک خیال‌پردازی حماسی است که برگرفته از پرفروش‌ترین مجموعه داستان‌های فانتزی جرج آر. آر. مارتین یعنی ترانه یخ و آتش است.مجموعه کتابهای ترانه یخ و آتش که فصل های سریال مبتنی بر آنها ساخته شده اند،  عبارتند از:

  • بازی تاج و تخت
  • نزاع پادشاهان 
  • طوفان شمشیرها
  • ضیافتی برای کلاغ‌ها
  • رقصی با اژدهایان 
  • بادهای زمستان
  • رویایی از بهار

داستان سریال در قاره‌های خیالی وستروس و اسوس، در نزدیکی پایان یک تابستان ۱۰ ساله اتفاق می‌افتد و چندین خط داستانی را دنبال می‌کند. اولین داستان به جنگ بین خانواده‌های اشرافی برای به دست آوردن تخت آهنی(Iron Throne) پادشاهی هفت اقلیم(Seven Kingdoms) مربوط می‌شود. دومین خط داستانی، نزدیک بودن زمستانی طولانی و یورش موجوداتی افسانه‌ای از شمال را شرح می‌دهد و سومین خط داستانی مجموعه، تلاش فرزندان شاه مخلوع، برای بازپس‌گیری تاج و تخت است. این مجموعه از طریق شخصیت‌هایی که اخلاقیات مبهمی دارند، حول مسائلی چون طبقات اجتماعی، مذهب، وفاداری، فساد، جنگ داخلی و مجازات شکل می‌گیرد.

برای آشنایی بیشتر با این سریال و داستان، علاوه بر ویکی‌پدیای فارسی، می توانید به سایت وستروس دات آی آر(westeros.ir) مراجعه نمایید. در این وب سایت مطالب و مقالات زیادی درباره اجزای داستان و اشخاص آن خواهید یافت. 

همچنین ترجمه فارسی کتاب‌های ترانه یخ و آتش در بخش دانلود سایت وستروس در دسترس است.

بدون شک خواندن این داستان و دیدن این سریال تجربه ای فراموش نشدنی، تاثیرگذار و بسیار جذاب است.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی